ICT-supportmedewerker

Georganiseerd door VDAB
Opleidingscode: O-AMI-306202
Laatst gewijzigd op 21 november 2024

Beschrijving

Als ICT-supportmedewerker help je pc-gebruikers bij het oplossen van hun technische problemen. Je kan een klein netwerk (LAN) opbouwen en "eerstelijnsonderhoud" hierop uitvoeren. Je installeert diensten en toepassingen voor gebruikers op servers. Je komt in contact met klanten, zowel telefonisch als bij de klant zelf en je geeft technische ondersteuning. Bovendien ontwikkel je de nodige communicatieve vaardigheden, zodat jij uitgroeit tot de geknipte persoon om in contact te komen met klanten, zowel telefonisch als op de werkvloer, en hen heldere en accurate uitleg en technische ondersteuning te bieden.

Wil je ontdekken of een job in de ICT iets voor jou is? Neem dan zeker het digitaal infopakket en onze online module aan de slag in ICT al eens door!

Wat leer je?

  • Hardware: installeren en het garanderen van de optimale werking van diverse toestellen (PC, laptop, tablet, smartphone, printer, enz.)
  • Software: besturingssystemen en gebruikstoepassingen opzetten en onderhouden, zowel in client- als in serveromgeving
  • Netwerk: een klein kantoor- of thuisnetwerk uittekenen, installeren en beveiligen

We helpen je ook met de soft skills door sollicitatietraining en communicatietraining. Na de opleiding kan je misschien onmiddellijk vast aan het werk of anders eerst via stage en/of IBO. Vacatures zijn er ruim voldoende want het is nog steeds een knelpuntberoep!

Er wordt verwacht dat men halfweg de opleiding begint te solliciteren. Het opleidingsprogramma kan dan indien nodig afgestemd worden op beoogde vacatures in de lijn van de opleiding.

Kies een locatie voor meer info en om de opleiding aan te vragen

Gebruik locatie toestaan!

Door toestemming te geven aan uw browser om uw locatie te kennen, kunnen wij automatisch uw afstand tot de verschillende opleidingslocaties berekenen.

Maak uw locatie bekend