Nederlands - Klantgericht schrijven
Georganiseerd door VDAB
Opleidingscode: O-AMI-800852
Laatst gewijzigd op 15 februari 2025
Beschrijving
Moet je dikwijls zakelijke teksten schrijven? Wil je graag weten hoe je die klantgericht kan schrijven?
In deze online cursus ontdek je het. Je leert hoe je je boodschap correct en helder laat overkomen en ervoor zorgt dat je lezer zich aangesproken en betrokken voelt. Je krijgt tips hoe je een positieve en persoonlijke schrijfstijl ontwikkelt.
Deze onderwerpen komen aan bod:
Hoe kan je positief schrijven? Je krijgt 4 tips waarmee je een positieve schrijfstijl ontwikkelt. Zo maak je je boodschappen meteen aantrekkelijker en boeiender en creëer je bij je lezer een 'open mind'.
Hoe kan je persoonlijk schrijven? Je leert dat 4 tips volstaan om zakelijk zo te communiceren dat de lezer zich betrokken voelt. Hierdoor lezen ze jouw informatie, vragen, teksten... met veel meer aandacht en gaan ze gemakkelijker mee in de inhoud.
Hoe kan je duidelijk schrijven? Met 4 tips leer je hoe je kort, eenvoudig en gestructureerd inspeelt op mogelijke vragen van de lezer.
Hoe kan je dynamisch schrijven? Je leert stilstaan bij verschillende aspecten van je communicatie: het doel, de kernboodschap, het doelpubliek, de context en het communicatiemedium. Je leert ook voldoende afwisseling en een vlotte, heldere en directe taal te gebruiken. Zo worden je teksten gegarandeerd graag en goed gelezen.
Is Nederlands niet je moedertaal en wil je graag je kennis van het Nederlands testen? Vraag vrijblijvend een online taaltest aan.
Kies een locatie voor meer info en om de opleiding aan te vragen
Gebruik locatie toestaan!
Door toestemming te geven aan uw browser om uw locatie te kennen, kunnen wij automatisch uw afstand tot de verschillende opleidingslocaties berekenen.
Maak uw locatie bekendBewaar opleiding | |||||
---|---|---|---|---|---|
Online | Werkzoekende | Online Leren | VDAB E-leren | ||
Online | Werknemer | Online Leren | VDAB E-leren |