24 opleidingen gevonden
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, HEVERLEE, ROESELARE, GENT, ANTWERPEN
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker! Het takenpakket van een customer service medewerker/ medewerker klantendienst verschilt van bedrijf tot bedrijf. Het kan bestaan uit: klanten informeren, reservaties of bestellingen opnemen, afspraken maken, vragen beantwoorden over de kwaliteit van bepaalde producten, noodoproepen ontvangen, producten verkopen, enz. Het initiatief tot telefonisch contact kan bij de klant liggen (inbound) of bij jou, het bedrijf of contactcenter waarvoor je werkt (outbound).
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Klanten informeren
- Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
- Inbound versus outbound
- Verkooptechnieken
enz.
Tijdens de opleiding volg je een stage. Zo krijg je alvast praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 10 weken exclusief stage.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Hoe ga je om met moeilijke klanten en klachten? Hoe geef je de klant een tevreden gevoel, ook als je hem niet echt hebt kunnen helpen? In deze interactieve online workshop focus je op concrete situaties. Je leert de LEO-techniek toepassen in de praktijk. Bovendien leer je uit de ervaring van andere cursisten.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Word je soms geconfronteerd met een kwade klant aan de telefoon? Wil je graag weten hoe je daar best op reageert?
In deze cursus leer je de kunst van klantgericht telefoneren en omgaan met agressie aan de telefoon. Zo verbeter je je communicatievaardigheden en haal je het beste uit elk gesprek.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe kan je succesvol telefoneren?
- Waar ligt je tolerantiegrens?
- Hoe ga je om met verbale agressie in een telefoongesprek?
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Deze online cursus kan je aanvullen met een of meer praktijkgerichte workshops. Bekijk waar en wanneer ze plaatsvinden en schrijf je in. Surf hiervoor naar vdab.be/workshops en kies vakgebied Sales.
CRM of Customer Relationship Management is een Engelstalige benaming voor klantrelatiebeheer.
In
deze introductiecursus leer je wat CRM is en hoe bedrijven het
gebruiken om de relatie met hun klant te verbeteren. Je komt meer te
weten over de filosofie achter CRM en de softwarepakketten die
beschikbaar zijn. Heel wat voorbeelden, filmpjes en tests leggen je de
concepten uit.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wat is CRM?
- Wat is het verschil tussen CRM als filosofie en CRM als softwarepakket?
- Waarom zouden bedrijven CRM willen gebruiken?
- Hoe werkt zo'n CRM systeem nu precies?
Fris je vaardigheden als verkoper op en maak van elk salesgesprek een succes met onze app Talent voor Sales.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Een klant vriendelijk onthalen in de winkel : het klinkt eenvoudig en toch is het een kunst. Je kan dit best leren door te oefenen en dit is wat je hier in deze virtuele winkel kan doen. In dit 3D-spel ga je met verschillende klanten in dialoog alsof je in een echte winkel aan het werk bent. De beste voorbereiding om een goede winkelmedewerker te zijn. Je leert :
- de klant begroeten
- de klant aanspreken op het juiste moment,
- goed luisteren
- de juiste vragen stellen
- goede service geven
- gepast afscheid nemen.
Een must voor elke winkelmedewerker !
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je in een bedrijf met internationale klanten en heb je wat hulp nodig met een Frans telefoongesprek?
In deze cursus ontdek je hoe je klantgericht en professioneel kan telefoneren in het Frans. Je leert onder andere hoe je namen spelt en hoe je cijfers uitspreekt. En ook hoe je een afspraak maakt of verandert.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe spel je namen?
- Hoe spreek je cijfers, factuurnummers, bedragen ... uit?
- Hoe zeg je de datum en de tijd?
- Wat zeg je als je je klant moet doorverbinden of als de gevraagde persoon er niet is?
- Hoe laat je een boodschap achter of noteer je er een?
- Hoe maak je, wijzig je of annuleer je een afspraak?
- Hoe ga je om met (technische) storingen en los je problemen op?
Je kan de cursus volgen met Franstalige of Nederlandstalige instructies. Je hebt een A1-niveau nodig voor Frans om te starten.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis testen. Vraag een online taaltest aan en ontdek welk niveau je op dit moment hebt.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Maak van je e-mail een professioneel visitekaartje. In deze workshop leer je professionele e-mails schrijven:Welke inhoud gebruik je?Hoe bouw je een e-mail logisch op in een heldere structuur?Hoe formuleer je korte en krachtige zinnen?Hoe wissel je zinsvormen en woordgebruik af?Hoe spreek je de lezer persoonlijk aan?Waarom is spreektaal belangrijk?....Deze workshop is praktijkgericht. Je leert concrete vaardigheden en oefent ze in. Je schrijft zelf enkele e-mails met de hulp van een coach. Die geeft je direct feedback tijdens de workshop. Zo krijg je meer inzicht in je toon, stijl en taalgebruik.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wil je je eerste stappen zetten in de retailsector of heb je al wat ervaring in een winkel en wil je je kennis opfrissen?
In deze online cursus krijg je een rondleiding door de verschillende afdelingen van een supermarkt. Op een interactieve manier maak je kennis met wat je moet kennen en kunnen om aan de slag te gaan als algemeen winkelbediende.
Aan de hand van filmpjes en oefeningen leer je in deze cursus alle basiskennis en basishandelingen die noodzakelijk zijn voor een job als algemeen winkelbediende.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- werkattitude
- openen van de winkel
- klantvriendelijkheid
- merken
- productpresentatie
- aanvullen
- het schaplabel
- veiligheid
- hygiëne en voedselveiligheid
- de kassa
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wil je je eerste stappen zetten in de retailsector of heb je al wat ervaring in een winkel en wil je je kennis opfrissen?
In deze online cursus krijg je een rondleiding door de verschillende afdelingen van een doe-het-zelfzaak. Op een interactieve manier maak je kennis met wat je moet kennen en kunnen om hier aan de slag te gaan als winkelmedewerker.
Aan de hand van filmpjes en oefeningen leer je in deze cursus alle basiskennis en basishandelingen die noodzakelijk zijn voor een job als winkelmedewerker in een doe-het-zelfzaak.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- werkattitude
- klantvriendelijkheid
- de infobalie
- het magazijn
- aanvullen
- veiligheid
- de verfafdeling
- productkennis
- de zaagmachine
- de kassa
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wil je je eerste stappen zetten in de retailsector of heb je al wat ervaring in een winkel en wil je je kennis opfrissen?
In deze online cursus krijg je een rondleiding door een modewinkel. Op een interactieve manier maak je kennis met wat je moet kennen en kunnen om hier aan de slag te gaan als verkoper of verkoopster.
Aan de hand van filmpjes en oefeningen leer je in deze cursus alle basiskennis en basishandelingen die noodzakelijk zijn voor een job als verkoper of verkoopster in een modewinkel.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- werkattitude
- openen van de winkel
- de stockruimte
- prijskaartjes
- kledijmaten
- beveiliging
- soorten kledingstukken
- artikelen presenteren in de winkel
- stoffen
- klantvriendelijkheid en verkoopgesprek
- de kassa
PELT, GENK, ROESELARE, ANTWERPEN, TONGEREN-BORGLOON, GENT, SINT-MICHIELS
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wist je dat commerciële vaardigheden veelgevraagd zijn en dit in tal van functies?
Zie jij dat sales ook dienstverlening is, boeiend contact met klanten en leveranciers en dus veel meer dan (harde) verkoop?
Proef tijdens deze opleiding van de waaier aan mogelijkheden terwijl je jouw kennis uitbreidt.
Ontdek al doende en al lerende waar jouw sterktes zitten, waar je nog kan groeien en ga voluit voor de versterking van je commerciële skills!
**Wat leer je?**
Je krijgt een programma op maat (selectie van onderstaande onderdelen), gebaseerd op jouw ervaring/kennis én op jouw jobvisie :
- Inzicht in de commerciële en commercieel getinte beroepen
- De documentenflow
- Klantvriendelijke mondelinge communicatie
- Klantvriendelijke schriftelijke communicatie
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Frans en/of Engels
- Office 365 (Word, Excel, Powerpoint, Teams, OneNote, Planner, Sharepoint, ...)
- Kennismaking met bedrijfssoftware (Enterprise Resource Planning en Customer Relationship management)
- Digitale transformaties en digitaal netwerken
- Customer journey en experience
- Datageletterdheid in een salescontext
- Verkooptechnieken
- Vergadertechnieken
- Timemanagement, samenwerken, resultaatgericht werken, ...
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een traject op maat. De duurtijd is afhankelijk van de modules die bij jouw jobvisie, kennis en ervaring passen.
Neem je alle onderdelen door, dan ben je maximum 8 weken bezig.
Op dit traject kan een tewerkstelling volgen of een vervolgopleiding in samenwerking met partners: vb. Cevora (Vormingsfonds paritair comité 200) of BZB Fedafin (Beroepsvereniging voor tussenpersonen in bank- en beleggingsdiensten, verzekeringen en kredieten).
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Met financieel inzicht en kennis van boekhouden heb je een sterke troef in handen voor je loopbaan. Het is een knelpuntcompetentie. Met deze vaardigheid vind je vlotter werk of kan je bij je huidige werkgever een grotere meerwaarde betekenen. Boekhouder/accountant is ook een knelpuntberoep. Dit wil zeggen dat er een tekort is, dat er heel veel jobkansen en mogelijkheden zijn. Wil je verder ontdekken of een job in accountancy iets voor jou is? Neem dan zeker het [digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1136) al eens door!
**Wat leer je?**
- algemeen boekhouden
- vennootschapsboekhouden
- jaarrekeningen neerleggen
- financiële ratio's
- fiscaliteit
- enz.
**Hoelang duurt de opleiding?**
1 academiejaar inclusief een stage van 480 uren
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, TONGEREN-BORGLOON, ROESELARE, PELT, ANTWERPEN, GENT, HEVERLEE, GENK
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Als commercieel medewerker ben je het aanspreekpunt voor klanten. Je geeft inlichtingen, beantwoordt vragen en bent verantwoordelijk voor de opvolging van hun bestellingen. Je verdeelt documentatie, folders en stalen en maakt offertes op. Naast mail en telefoon gebruik je ook bedrijfssoftware. Je ondersteunt eventueel ook je collega's, de vertegenwoordigers, die de verkoop realiseren.
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker het [digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch en schriftelijk klantvriendelijk communiceren;
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling;
- Digitale vaardigheden, ERP (enterprise resource planning), CRM (customer relationship management), MS Office 365, digitaal netwerken;
- Commerciële gesprekken voeren;
- Commercieel inzicht;
- Klanten informeren;
- Bestellingen registreren, uitvoeringsvoorwaarden controleren en bestellingen opvolgen;
- Betalingen opvolgen;
- Producten of diensten verkopen;
- Een klanten- of prospectenbestand uitbouwen;
- Je werk plannen en organiseren;
- Efficiënt vergaderen;
enz.
Tijdens de opleiding doe je stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 15 weken exclusief stage.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Communicatie via e-mail gaat snel en gemakkelijk, maar dat betekent niet dat je er onzorgvuldig mee kan omspringen. Immers, ook bij e-mail is een correcte inhoud in klare taal een professioneel visitekaartje. Tijdens deze online workshop krijg je hulp van een professionele coach bij het opstellen van klantgerichte e-mails. Via praktijkgerichte opdrachten leer je e-mails logisch opbouwen met een correcte inhoud. Je leert de juiste begin- en slotformules hanteren, de grammaticale items en typische uitdrukkingen. Je leert de juiste zinsconstructies inzetten met een focus op zuiver taalgebruik.Je leert fouten tegen klantgerichtheid in e-mails op te sporen en te verbeteren.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wie zijn je klanten? Wat verwachten ze van jou? Welke vaardigheden heb je nodig om een (commercieel) gesprek te voeren? In deze praktijkgerichte online workshop focus je op alle aspecten van klantgerichtheid. Je leert de LSD-techniek toepassen in concrete situaties. Je coach helpt je hierbij. Bovendien leer je uit de ervaring van andere cursisten.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Moet je dikwijls zakelijke teksten schrijven? Wil je graag weten hoe je die klantgericht kan schrijven?
In deze online cursus ontdek je het. Je leert hoe je je boodschap correct en helder laat overkomen en ervoor zorgt dat je lezer zich aangesproken en betrokken voelt. Je krijgt tips hoe je een positieve en persoonlijke schrijfstijl ontwikkelt.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe kan je positief schrijven?
Je krijgt 4 tips waarmee je een positieve schrijfstijl ontwikkelt. Zo maak je je boodschappen meteen aantrekkelijker en boeiender en creëer je bij je lezer een 'open mind'.
- Hoe kan je persoonlijk schrijven?
Je leert dat 4 tips volstaan om zakelijk zo te communiceren dat de lezer zich betrokken voelt. Hierdoor lezen ze jouw informatie, vragen, teksten... met veel meer aandacht en gaan ze gemakkelijker mee in de inhoud.
- Hoe kan je duidelijk schrijven?
Met 4 tips leer je hoe je kort, eenvoudig en gestructureerd inspeelt op mogelijke vragen van de lezer.
- Hoe kan je dynamisch schrijven?
Je leert stilstaan bij verschillende aspecten van je communicatie: het doel, de kernboodschap, het doelpubliek, de context en het communicatiemedium. Je leert ook voldoende afwisseling en een vlotte, heldere en directe taal te gebruiken. Zo worden je teksten gegarandeerd graag en goed gelezen.
Is Nederlands niet je moedertaal en wil je graag je kennis van het Nederlands testen?
Vraag vrijblijvend een online taaltest aan.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wil je aan de slag in de Horeca als kelner maar heb je nog geen ervaring? Volg dan nu deze workshop! De start van een nieuwe job en misschien wel een nieuwe carrière!In deze praktijkgerichte, inspirerende workshop krijg je tips en tricks om klanten in de horeca correct en klantvriendelijk te bedienen. Tafels indekken, borden en plateau dragen, inzetten en afruimen, digitaal bestellingen opnemen en een initiatie in drankenkennis worden je interactief aangeleerd. Doorheen de hele dag is er ook aandacht voor klantgerichtheid, hygiëne en omgaan met Corona-regels.Op naar een professionele WOW service.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
E-commerce is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Deze vorm van online marketing bestaat uit veel aspecten. Online verkopen gebeurt op afstand. De grote kapstok is de customer journey, daarbij staan klanten centraal. Hun 'reis', hun beleving moet optimaal zijn.
Ook staan we stil bij gegevensbescherming en de bijhorende wettelijke verplichtingen.
De cursus bestaat uit volgende modules:
- Customer Centricity
- Wetgeving
- Customer Journey
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Hoe krijg je meer inzicht in de klantenportefeuille van je bedrijf? Die vraag staat centraal in deze workshop.Het is belangrijk dat bedrijven hun klantenportefeuille optimaliseren. Want een gezonde en gespreide portefeuille zorgt voor minder liquiditeitsproblemen, meer financiële stabiliteit en een beter beheer van debiteurenrisico’s.Tijdens deze workshop overlopen we verschillende bronnen die je een diepgaand inzicht geven in de bedrijven waarmee je samenwerkt of wil samenwerken. Van externe informatiebronnen zoals Graydon en Intellifin tot interne data uit je ERP-systeem en CRM-software.Dit stelt je in staat om weloverwogen strategische beslissingen te nemen, zoals het beperken van kredietrisico’s en het aanpassen van verkoopsvoorwaarden.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Word je soms geconfronteerd met een klant die klaagt? Wil je weten hoe je daar best mee omgaat?
In deze cursus leer je dat een klantgerichte houding en correct communiceren wonderen kan verrichten. Je krijgt inzicht in hoe je best reageert en vooral... hoe je tot een oplossing komt die een win-win is voor beide partijen.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wat is een klacht nu precies?
- Wat is het belang van een klacht?
- Wat is het verschil tussen terechte en onterechte klachten?
- Hoe gebruik je de LEO-techniek om met een klacht om te gaan?
Bij het begin van de cursus kan je kiezen voor 'bediende', 'winkelverkoop' of 'chauffeur' (vrachtwagen- en buschauffeur).
De tips zijn dezelfde, de oefeningen en voorbeelden zijn verschillend.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je in een bedrijf met internationale klanten en kan je wel wat hulp gebruiken met je telefoongesprekken in het Engels? Wil je de klanten klantgericht kunnen helpen in het Engels? Dan is deze cursus iets voor jou.
Deze thema's komen aan bod:
- Hoe spel je namen?
- Hoe spreek je cijfers, factuurnummers, bedragen ... uit?
- Hoe zeg je de datum en de tijd?
- Wat zeg je als je je klant moet doorverbinden of als de gevraagde persoon er niet is?
- Hoe laat je een boodschap achter of noteer je er een?
- Hoe maak je, wijzig je of annuleer je een afspraak?
- Hoe ga je om met (technische) storingen en los je problemen op?
Je kan de cursus zowel met Engelstalige als met Nederlandstalige instructies doornemen. Met een A1-niveau voor Engels kan je de cursus starten. Naarmate je vordert in de cursus, verhoogt het niveau wel tot B1.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis testen. Vraag een online taaltestaan en ontdek welk niveau je op dit moment hebt.
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Als management assistant ben je de rechterhand van een directeur, ondersteun je een groep van managers of een volledige afdeling. Je kan een team vormen met andere assistants, leiding geven of tijdelijk projecten coördineren. Vooral administratief en organisatorisch rekent de manager op zijn assistent: je organiseert activiteiten, beheert informatie en correspondentie en staat in voor het tijds- en prioriteitenbeheer van de manager. Als co-manager heb je inzicht in de kernactiviteiten en strategieën van het bedrijf en ga je discreet om met vertrouwelijke informatie.
Je leert hybride d.w.z in het opleidingscentrum zowel als thuis via online modules onder begeleiding en coaching van een instructeur. Je kan (gespecialiseerde) workshops volgen en/of werken in een leerbedrijf.
Klik [hier](https://docs.google.com/document/d/1b4f_WZufnHn1pHSOae7u7d7jjpWdLGD-v6RbVZRPQV4/edit) voor meer info over het beroep en de opleiding.
Wil je ontdekken of een job als bediende iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=810) al eens door!
**Wat leer je?**
- klantgerichte mondelinge communicatie in het Nederlands: omgaan met klanten,
- klachtenbehandeling, presenteren, succesvol omgaan met moeilijke situaties;
- klantgerichte schriftelijke communicatie in het Nederlands;
- klantgerichte mondelinge en schriftelijke communicatie in het Frans en het Engels;
- functierelevante onderdelen uit Word, Excel, Powerpoint;
- samenwerkingstools: OneNote, OneDrive, SharePoint, MS Teams;
- GDPR (gegevensbescherming) en digitale transformatie
- verkooptechnieken en CRM (customer relationship management);
- agendabeheer, timemanagement, projectmanagement;
- communicatieacties, evenementen, vergaderingen, verplaatsingen van de verantwoordelijke plannen en organiseren;
- bedrijfsinzicht met ERP-pakket (enterprise resource planning) Business Central;
- ontwikkelen van persoonlijke competenties op jouw maat: assertiviteit, constructief samenwerken, conflicthantering, resultaat- en oplossingsgericht denken.
Tijdens de opleiding doe je stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
- Je krijgt een traject op maat, een selectie van bovenstaande modules gebaseerd op je kennis en ervaring én je jobvisie.
- De opleiding duurt maximum 15 weken (voltijds), afhankelijk van je beginniveau en je tempo en de inhoud van je traject op maat.
- Na de opleiding volg je een stage van 4 weken.
- Je hebt ook nog de mogelijkheid tot een week verdieping in hr, accountancy, sales of logistiek
Organisator: GO! CVO CRESCENDO MECHELEN
Droom je van een afwisselende job én schrikt weekendwerk je niet af? Hou je van contact met klanten en wil je goed leren verkopen? Dan is de opleiding Winkelverkoper écht iets voor jou. In deze rol blink je uit in logistieke en administratieve taken en geniet je van het contact met klanten. Van het presenteren van producten en het geven van advies tot het afhandelen van aankopen aan de kassa je beheerst het allemaal!
Tijdens de opleiding leer je klantgericht werken om producten en diensten aan particuliere klanten te verkopen. Van bij de start van de opleiding oefen je de theorie die je in de lessen leert in de praktijk. Combineer de opleiding Winkelverkoper met Aanvullende Algemene Vorming en behaal je diploma secundair onderwijs.
Organisator: INTEC BRUSSEL
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Interesse om netwerken te combineren met automatisering? Je ontdekt de wereld van Cisco en Linux Server en je leert programmeren in Python. Op het einde van jouw opleiding kan je werken als field engineer, system engineer, network engineer en Python developer.
De opleiding Netwerkbeheer met Python is een hands-on erkende beroepsopleiding. Je hebt dagelijks technische lessen (inhoud: zie programma) en krijgt begeleiding op maat.
Deze opleiding start 1x per jaar (in november).
Eerstvolgende startdatum is 2/02/2025.
INTEC BRUSSEL is een opleidingscentrum dat al jarenlang ICT-opleidingen geeft en werkzoekenden helpt om een job te vinden. Bij ons word je opgeleid tot professionele IT'er die klaar is om te werken. Bovendien krijg je de kans om een certificaat te halen bij internationale spelers zoals Cisco, Microsoft en Oracle.
INTEC BRUSSEL verwelkomt mensen uit alle streken en culturen. Wij willen dat iedereen zich comfortabel voelt, zodat er veilig geleerd en geoefend kan worden. We luisteren naar het verhaal van elke cursist. Zo kunnen we technische lessen én begeleiding op maat bieden.
Voor de begeleiding naar werk kan je rekenen op het team tewerkstelling en sociale vaardigheden van INTEC BRUSSEL. De consulenten geven vijf modules van verschillende lessen. In deze modules word je voorbereid op het vinden van een job in de IT-sector. Je leert doelen formuleren, werkt aan sollicitatietools zoals cv, motivatiebrief en LinkedIn, oefent sollicitatievaardigheden in en je bereidt voor op selectietesten. Alles is functioneel, je kan dit dus onmiddellijk toepassen op de arbeidsmarkt. We maken contacten met onze meer dan 100 bedrijfspartners via bedrijfsbezoeken, jobbeurzen en sollicitatiegesprekken. Zo solliciteer je al tijdens de opleiding en start je op het juiste moment met zoeken naar de juiste job.
Tot slot voorziet het opleidingsteam ook nog zes maanden nazorg na de opleiding. Je kan zo nog steeds vragen stellen, materiaal bekijken en verder ondersteund worden als je nog geen job gevonden hebt. Ook als je al een job gevonden hebt, kan je nog steeds op hulp van ons rekenen.
Je kan starten met een opleiding als je startniveau Nederlands 2.1 hebt. Tijdens de opleiding krijg je extra ondersteuning van de taalcoaches, om zo gericht Nederlands te leren dat je onmiddellijk kan toepassen tijdens de opleiding én op de werkvloer.
Programma:
- Talstelsels
- Windows Client
- Hardware
- Virtualisatie
- Cisco
- Linux server
- ITIL
- Basis Cloud
- Fundamentals Python
- Datatypes
- Intro Cybersecurity
- One Drive
- Windows Server
- VoIP
- Exchange
- Firewall