85 opleidingen gevonden
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Kom je dikwijls in contact met Engelstalige klanten? Wil je hen graag een vlottere en meer klantgerichte service bieden?
In deze cursus leer je beter schriftelijk communiceren met klanten in het Engels. Je bekijkt elke stap van de commerciële transactie, krijgt voorbeeldteksten, en oefent modelzinnen en woordenschat. In de 'language points' besteed je aandacht aan typische zinsconstructies in het Engels en veelvoorkomende taalissues.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Welke stijl en opmaak gebruik je voor een professionele mail?
- Hoe beantwoord je informatieve vragen en schrijf je een vrijblijvend voorstel?
- Hoe bevestig je een bestelling?
- Hoe reageer je op klachten?
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wil je weten hoe je vlot telefoneert met klanten en leveranciers in het Frans? Benieuwd hoe je in het Frans bestellingen kan plaatsen en aanpassen?
In deze online cursus leer je het! Je maakt kennis met de woordenschat om te onderhandelen met de klant over de prijzen en de verkoopsvoorwaarden. Je leert ook een prospectiegesprek voeren en afspraken maken.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe onderhandel je met de klant?
- Hoe sluit je de verkoop?
- Hoe zorg je voor een goede dienst na verkoop?
- Hoe prospecteer je de markt?
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
In deze cursus leer je beter schriftelijk communiceren met klanten in het Engels. We reiken je courante woordenschat voor boekhoudfuncties aan. Daarnaast vind je in de cursus voor elk van de thema's concrete voorbeeldteksten en krijg je de kans om modelzinnen en woordenschat in te oefenen. In de 'language points' besteden we aandacht aan typische zinsconstructies in het Engels en aan courante taalissues.
- Basics: outline and style of professional mails
- Documents
- Common payment terms
- Open account facilities
- An extended term of payment
- Invoicing and remittance errors
- Debt collection: different types of collection mails
- Debt collection: replying to collection mails
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Deze online cursus helpt je om efficiënte e-mails op te stellen in het Frans in verband met betalingen: onbetaalde facturen, betalingsuitstel, herinneringen.
De nadruk ligt op schriftelijke taalvaardigheid en courante woordenschat.
Volgende onderwerpen komen aan bod:
- opmaak van zakelijke e-mails in het Frans
- facturen en e-facturatie
- e-mails rond betalingen
- praktische oefeningen
Een algemene basiskennis van het Frans is nodig voor deze cursus.
Deze cursus sluit aan bij de cursus Frans - Debiteurenbeheer - Mondelinge communicatie.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis in kaart brengen. Vraag een online taaltest aan.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Moet je als HR medewerker vaak vacatures plaatsen en nieuwe collega's aanwerven in het Frans? Of zoek je soms naar de correcte Franse woorden om een schriftelijke communicatie op te stellen?
In deze cursus leer je onder andere efficiënte e-mails schrijven in het Frans over HR-gerelateerde onderwerpen. De nadruk ligt op schriftelijke taalvaardigheid en courante woordenschat die je in het Frans gebruikt in een HR-omgeving.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe schrijf je een e-mail?
- Hoe stel je een vacature op?
- Hoe maak je een algemene communicatie op?
- Welk type zinnen en vragen gebruik je meestal binnen een HR-context?
Deze cursus sluit aan bij de cursus Frans - HR - Mondelinge communicatie.
Je hebt een algemene basiskennis van het Frans nodig om deze cursus te volgen.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis in kaart brengen. Vraag een online taaltest aan.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Moet je als HR medewerker vaak gesprekken voeren in het Frans? Of zoek je soms naar de correcte Franse woorden om te kunnen communiceren?
In deze cursus leer je onder andere efficiënte gesprekken voeren in het Frans over HR-gerelateerde onderwerpen. De nadruk ligt op mondelinge taalvaardigheid en courante woordenschat die je in het Frans gebruikt in een HR-omgeving.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe voer je een sollicitatiegesprek?
- Hoe voer je een gesprek aan de telefoon?
- Welk type zinnen en vragen gebruik je meestal binnen een HR-context?
Deze cursus sluit aan bij de cursus Frans - HR - Schriftelijke communicatie.Je hebt een algemene basiskennis van het Frans nodig om deze cursus te volgen.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis in kaart brengen.
Vraag een online taaltest aan.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
In deze online cursus leer je schriftelijk en zakelijk communiceren met klanten en zakenpartners in het Frans.
De nadruk ligt op een heldere en efficiënte communicatie via e-mail, brief, chat, website; en op de courante woordenschat nodig voor commerciële functies.
Volgende onderwerpen komen aan bod:
- prijsofferte
- bestelling
- klachten
Je leert praktijkgericht aan de hand van concrete voorbeelden, bruikbare tips, modelzinnen en praktische oefeningen.
Een algemene basiskennis van het Frans is nodig voor deze cursus.
Deze cursus sluit aan bij de cursus Frans - Sales mondelinge communicatie.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis in kaart brengen. Vraag een online taaltest aan.
Fris je vaardigheden als verkoper op en maak van elk salesgesprek een succes met onze app Talent voor Sales.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis in kaart brengen.
Vraag een online taaltest aan.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Deze online cursus helpt je om klanten financieel op te volgen via de telefoon in het Frans.
De nadruk ligt op mondelinge taalvaardigheid en courante woordenschat.
Je werkt aan de hand van:
- gevarieerde dialogen
- doelgerichte woordenschat
- praktische voorbeeldzinnen
- oefeningen via rollenspelen
Een algemene basiskennis van het Frans is nodig voor deze cursus.
Deze cursus sluit aan bij de cursus Frans - Debiteurenbeheer - Schriftelijke communicatie.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis in kaart brengen. Vraag een online taaltest aan.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Als logistiek bediende heb je contact met (interne en/of externe) klanten en leveranciers, zowel nationaal als internationaal. De jobs en taken in de logistiek zijn zeer divers. Je werkt nauw samen met de medewerkers in het magazijn en je controleert de voorraden en plant de aankopen. Je maakt de transportplanningen voor chauffeurs. Je stelt documenten op voor nationaal en internationaal vervoer met verschillende vervoersmodi.
De nadruk ligt hier op mondelinge taalvaardigheid en de courante woordenschat, nodig voor jobs binnen de (toe)levering, het transport en de opslag (inclusief magazijnmedewerker) en er wordt gewerkt aan de hand van:
- dialogen in specifieke situaties
- doelgerichte woordenschat
- praktische voorbeeldzinnen
- oefeningen via rollenspelen
- woordenlijsten
- verschillende soorten (invul)oefeningen
Een algemene basiskennis van het Frans is nodig voor deze cursus. Deze cursus sluit aan bij de cursus Frans - Logistiek - Schriftelijke communicatie.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis in kaart brengen. Vraag een online taaltest aan.
Cursusduur: 40 uur
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Logistiek is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Engels is de meestgebruikte taal in (internationale) logistiek. Als je werkt in een logistieke omgeving of als je er graag wil gaan werken, is kennis van de typische woordenschat en terminologie zeker een meerwaarde.
De cursus bestaat uit verschillende modules: van algemene begrippen, over handelstransacties tot specifieke begrippen over transport, warehousing of forwarding. Bespreek met je coach welke modules voor jou relevant zijn. Je hoeft geen kei in Engels te zijn, maar een niveau B1 is wenselijk. De meeste modules bevatten coachables: dit zijn mondelinge rollenspellen die je met je coach kan inoefenen.
Wil je graag vrijblijvend je kennis van het Engels testen?
Vraag een online taaltest aan.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Logistiek is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Engels is de meestgebruikte taal in (internationale) logistiek. Als je werkt in een logistieke omgeving of als je er graag wil gaan werken, is kennis van de typische woordenschat en terminologie zeker een meerwaarde.
De cursus bestaat uit verschillende modules: van algemene begrippen, over handelstransacties tot specifieke begrippen over transport, warehousing of forwarding. Bespreek met je coach welke modules voor jou relevant zijn. Je hoeft geen kei in Engels te zijn, maar een niveau B1 is wenselijk. De meeste modules bevatten coachables: dit zijn mondelinge rollenspellen die je met je coach kan inoefenen.
Wil je graag vrijblijvend je kennis van het Engels testen?
Vraag een online taaltest aan.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Iedereen raakt vroeg of laat verzeild in een conflict. Hoe ga je ermee om? Hoe kan je het op de juiste manier aanpakken? In deze online cursus leer je conflicten hanteren.
Je komt te weten hoe conflicten ontstaan en hoe je ze kan herkennen. Er bestaan verschillende soorten conflicten, maar ze doorlopen dezelfde fases.
Daarna leer je conflicten oplossen. Er zijn verschillende stijlen om met conflicten om te gaan. De keuze hangt sterk af van je persoonlijkheid en van de situatie waarin je je bevindt. Agressief gedrag biedt nooit een oplossing. Je ontdekt wat wel werkt om tot een positief resultaat te komen: verbindende communicatie, het GGGG-model en de SORAC-methode.
Tot slot leer je ook conflicten voorkomen. Duidelijk communiceren en goed luisteren is de sleutel. Vanaf nu doorprik je elke manipulatie.
Deze online cursus kan je aanvullen met een of meer praktijkgerichte workshops. Bekijk waar en wanneer ze plaatsvinden en schrijf je in. Surf hiervoor naar vdab.be/workshops en kies vakgebied Communicatie.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Feedback kan een schouderklopje zijn of een constructief gesprek om gedrag bij te sturen. Feedback is cruciaal om gemotiveerd te blijven en voeling te houden met je omgeving en met jezelf. Maar hoe geef je waardevolle feedback? En hoe reageer je op feedback die je zelf krijgt?
In deze cursus vind je heel wat tips en nuttige adviezen.
In deze cursus leer je:
- wat feedback precies is en waarom het zo belangrijk is.
- hoe je feedback geeft: positieve en corrigerende feedback komen aan bod.
- hoe je verschillende formele feedbackmomenten voorbereidt.
- welke houding je als leidinggevende aanneemt.
De cursus is een combinatie van theorie en realistische video's, waarin je ziet hoe collega's in verschillende situaties met elkaar omgaan.
Wil je een extraatje? Als je klaar bent met de cursus, kan je op het leerplatform handige checklists downloaden als geheugensteuntom een feedbackgesprek voor te bereiden.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je vaak met klanten? Ben je benieuwd hoe je met jouw inzet, jouw vriendelijke communicatie kan zorgen voor klantentevredenheid en klantenbinding?
In deze cursus krijg je inzicht in dit proces. Je leert dat klanten niet alleen een kwalitatief product of een goede dienstverlening willen. Ze willen ook vriendelijkheid, flexibiliteit, een luisterend oor, een gesprekspartner die meedenkt, antwoordt op hun vragen en zoekt naar oplossingen. Jouw organisatie of bedrijf zorgt voor een degelijk product en klantgerichte processen. Maar JIJ als persoon, als medewerker kan wel het verschil maken!
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wie zijn je klanten?
- Wat willen je klanten?
- Wat is klantgericht handelen?
- Waarom is communicatie zo belangrijk?
Bij het begin van de cursus kan je kiezen voor 'bediende' of 'chauffeur'.
De tips zijn dezelfde, de oefeningen en opdrachten zijn verschillend.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Een klant vriendelijk onthalen in de winkel : het klinkt eenvoudig en toch is het een kunst. Je kan dit best leren door te oefenen en dit is wat je hier in deze virtuele winkel kan doen. In dit 3D-spel ga je met verschillende klanten in dialoog alsof je in een echte winkel aan het werk bent. De beste voorbereiding om een goede winkelmedewerker te zijn. Je leert :
- de klant begroeten
- de klant aanspreken op het juiste moment,
- goed luisteren
- de juiste vragen stellen
- goede service geven
- gepast afscheid nemen.
Een must voor elke winkelmedewerker !
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Leer de do's & don'ts van online communicatie en voorkom gênante blunders!In deze workshop ontdek je:Hoe je respectvol en effectief communiceert online.De impact van je online gedrag op jezelf en anderen.Tips & tricks voor een positieve online ervaring.Schrijf je nu in en word een online etiquette-expert!Deze workshop maakt deel uit van het traject Digitale Transformaties.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Soft skill: communiceren.Feedback is cruciaal om gemotiveerd te blijven en voeling te houden met je omgeving en jezelf. Hoe reageer je best op feedback? En hoe geef je zelf constructieve feedback aan anderen? In deze praktijkgerichte workshop leer je er alles over. Zo word je een nóg betere versie van jezelf en haal je het beste naar boven in de andere.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Vind je het moeilijk om je grenzen aan te geven en nee te zeggen? Wil je de goede relatie met je collega's, je verantwoordelijke of je familie niet verstoren en laat je daarom soms over je heen lopen?
In deze cursus leer je assertief communiceren, met respect voor de ander. Je leert beter omgaan met onverwachte situaties en stress. Je ontdekt hoe je krachtig nee zegt en omgaat met weerstand.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wat is het belang van assertief communiceren?
- Wat is assertieve communicatie?
- Waarom ben je niet altijd assertief?
- Welke verschillende gedragsstijlen zijn er?
- Hoe kan je assertief zijn?
- Hoe stel je je eigen actieplan op?
Deze cursus is een must als je wil leren opkomen voor je eigen wensen en behoeften.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Word je soms geconfronteerd met een kwade klant aan de telefoon? Wil je graag weten hoe je daar best op reageert?
In deze cursus leer je de kunst van klantgericht telefoneren en omgaan met agressie aan de telefoon. Zo verbeter je je communicatievaardigheden en haal je het beste uit elk gesprek.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe kan je succesvol telefoneren?
- Waar ligt je tolerantiegrens?
- Hoe ga je om met verbale agressie in een telefoongesprek?
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Stress als duwtje in de rug? Het kan! Met gezonde stress presteer je beter en krijg je meer voor elkaar. Hoe? Dat leer je in deze training!
Deze online module is een inspirerende algemene introductie van onze partner GoodHabitz. Ontdek ook het arbeidsmarktgerichte VDAB-aanbod.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je in een bedrijf met internationale klanten en heb je wat hulp nodig met een Frans telefoongesprek?
In deze cursus ontdek je hoe je klantgericht en professioneel kan telefoneren in het Frans. Je leert onder andere hoe je namen spelt en hoe je cijfers uitspreekt. En ook hoe je een afspraak maakt of verandert.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe spel je namen?
- Hoe spreek je cijfers, factuurnummers, bedragen ... uit?
- Hoe zeg je de datum en de tijd?
- Wat zeg je als je je klant moet doorverbinden of als de gevraagde persoon er niet is?
- Hoe laat je een boodschap achter of noteer je er een?
- Hoe maak je, wijzig je of annuleer je een afspraak?
- Hoe ga je om met (technische) storingen en los je problemen op?
Je kan de cursus volgen met Franstalige of Nederlandstalige instructies. Je hebt een A1-niveau nodig voor Frans om te starten.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis testen. Vraag een online taaltest aan en ontdek welk niveau je op dit moment hebt.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Na de inleiding leer je de volgende zaken:
- onvoltooid tegenwoordige tijd
- onvoltooid verleden tijd
- voltooid deelwoord
- gebiedende wijs
- werkwoorden van vreemde oorsprong
Bij de cursus krijg je een ruim en gevarieerd aanbod aan interactieve oefeningen met feedback.
Is Nederlands niet je moedertaal en wil je graag vrijblijvend je kennis van het Nederlands in kaart brengen? Vraag een online taaltest aan.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Moet je op het werk vaak klanten onthalen en hen informatie geven in het Engels?
In deze cursus leer je de Engelse woordenschat om met klanten om te gaan in verschillende situaties. Je krijgt inzicht in de taken van een frontofficemedewerker: hoe je klanten kan doorverbinden naar de juiste dienst, maar ook hoe je een boze klant kan kalmeren.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe onthaal je bezoekers op een professionele manier?
- Hoe ga je om met klanten die geen afspraak hebben?
- Wat doe je in onverwachte situaties?
- Hoe leid je klanten professioneel rond in een bedrijf?
- Hoe wijs je klanten de weg?
- Op welke manier maak je boekingen en reservaties voor verplaatsingen?
Voor deze cursus heb je een basiskennis Engels nodig.
Wil je graag vrijblijvend je kennis van het Engels testen? Vraag een online taaltest aan.