6 opleidingen gevonden
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je in een bedrijf met internationale klanten en heb je wat hulp nodig met een Frans telefoongesprek?
In deze cursus ontdek je hoe je klantgericht en professioneel kan telefoneren in het Frans. Je leert onder andere hoe je namen spelt en hoe je cijfers uitspreekt. En ook hoe je een afspraak maakt of verandert.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe spel je namen?
- Hoe spreek je cijfers, factuurnummers, bedragen ... uit?
- Hoe zeg je de datum en de tijd?
- Wat zeg je als je je klant moet doorverbinden of als de gevraagde persoon er niet is?
- Hoe laat je een boodschap achter of noteer je er een?
- Hoe maak je, wijzig je of annuleer je een afspraak?
- Hoe ga je om met (technische) storingen en los je problemen op?
Je kan de cursus volgen met Franstalige of Nederlandstalige instructies. Je hebt een A1-niveau nodig voor Frans om te starten.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis testen. Vraag een online taaltest aan en ontdek welk niveau je op dit moment hebt.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je in een bedrijf met internationale klanten en kan je wel wat hulp gebruiken met je telefoongesprekken in het Engels? Wil je de klanten klantgericht kunnen helpen in het Engels? Dan is deze cursus iets voor jou.
Deze thema's komen aan bod:
- Hoe spel je namen?
- Hoe spreek je cijfers, factuurnummers, bedragen ... uit?
- Hoe zeg je de datum en de tijd?
- Wat zeg je als je je klant moet doorverbinden of als de gevraagde persoon er niet is?
- Hoe laat je een boodschap achter of noteer je er een?
- Hoe maak je, wijzig je of annuleer je een afspraak?
- Hoe ga je om met (technische) storingen en los je problemen op?
Je kan de cursus zowel met Engelstalige als met Nederlandstalige instructies doornemen. Met een A1-niveau voor Engels kan je de cursus starten. Naarmate je vordert in de cursus, verhoogt het niveau wel tot B1.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis testen. Vraag een online taaltestaan en ontdek welk niveau je op dit moment hebt.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Word je soms geconfronteerd met een kwade klant aan de telefoon? Wil je graag weten hoe je daar best op reageert?
In deze cursus leer je de kunst van klantgericht telefoneren en omgaan met agressie aan de telefoon. Zo verbeter je je communicatievaardigheden en haal je het beste uit elk gesprek.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe kan je succesvol telefoneren?
- Waar ligt je tolerantiegrens?
- Hoe ga je om met verbale agressie in een telefoongesprek?
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Met financieel inzicht en kennis van boekhouden heb je een sterke troef in handen voor je loopbaan. Het is een knelpuntcompetentie. Met deze vaardigheid vind je vlotter werk of kan je bij je huidige werkgever een grotere meerwaarde betekenen. Boekhouder/accountant is ook een knelpuntberoep. Dit wil zeggen dat er een tekort is, dat er heel veel jobkansen en mogelijkheden zijn. Wil je verder ontdekken of een job in accountancy iets voor jou is? Neem dan zeker het [digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1136) al eens door!
**Wat leer je?**
- algemeen boekhouden
- vennootschapsboekhouden
- jaarrekeningen neerleggen
- financiële ratio's
- fiscaliteit
- enz.
**Hoelang duurt de opleiding?**
1 academiejaar inclusief een stage van 480 uren
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Als management assistant ben je de rechterhand van een directeur, ondersteun je een groep van managers of een volledige afdeling. Je kan een team vormen met andere assistants, leiding geven of tijdelijk projecten coördineren. Vooral administratief en organisatorisch rekent de manager op zijn assistent: je organiseert activiteiten, beheert informatie en correspondentie en staat in voor het tijds- en prioriteitenbeheer van de manager. Als co-manager heb je inzicht in de kernactiviteiten en strategieën van het bedrijf en ga je discreet om met vertrouwelijke informatie.
Je leert hybride d.w.z in het opleidingscentrum zowel als thuis via online modules onder begeleiding en coaching van een instructeur. Je kan (gespecialiseerde) workshops volgen en/of werken in een leerbedrijf.
Klik [hier](https://docs.google.com/document/d/1b4f_WZufnHn1pHSOae7u7d7jjpWdLGD-v6RbVZRPQV4/edit) voor meer info over het beroep en de opleiding.
Wil je ontdekken of een job als bediende iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=810) al eens door!
**Wat leer je?**
- klantgerichte mondelinge communicatie in het Nederlands: omgaan met klanten,
- klachtenbehandeling, presenteren, succesvol omgaan met moeilijke situaties;
- klantgerichte schriftelijke communicatie in het Nederlands;
- klantgerichte mondelinge en schriftelijke communicatie in het Frans en het Engels;
- functierelevante onderdelen uit Word, Excel, Powerpoint;
- samenwerkingstools: OneNote, OneDrive, SharePoint, MS Teams;
- GDPR (gegevensbescherming) en digitale transformatie
- verkooptechnieken en CRM (customer relationship management);
- agendabeheer, timemanagement, projectmanagement;
- communicatieacties, evenementen, vergaderingen, verplaatsingen van de verantwoordelijke plannen en organiseren;
- bedrijfsinzicht met ERP-pakket (enterprise resource planning) Business Central;
- ontwikkelen van persoonlijke competenties op jouw maat: assertiviteit, constructief samenwerken, conflicthantering, resultaat- en oplossingsgericht denken.
Tijdens de opleiding doe je stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
- Je krijgt een traject op maat, een selectie van bovenstaande modules gebaseerd op je kennis en ervaring én je jobvisie.
- De opleiding duurt maximum 15 weken (voltijds), afhankelijk van je beginniveau en je tempo en de inhoud van je traject op maat.
- Na de opleiding volg je een stage van 4 weken.
- Je hebt ook nog de mogelijkheid tot een week verdieping in hr, accountancy, sales of logistiek
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, HEVERLEE, ROESELARE, GENT, ANTWERPEN
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker! Het takenpakket van een customer service medewerker/ medewerker klantendienst verschilt van bedrijf tot bedrijf. Het kan bestaan uit: klanten informeren, reservaties of bestellingen opnemen, afspraken maken, vragen beantwoorden over de kwaliteit van bepaalde producten, noodoproepen ontvangen, producten verkopen, enz. Het initiatief tot telefonisch contact kan bij de klant liggen (inbound) of bij jou, het bedrijf of contactcenter waarvoor je werkt (outbound).
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Klanten informeren
- Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
- Inbound versus outbound
- Verkooptechnieken
enz.
Tijdens de opleiding volg je een stage. Zo krijg je alvast praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 10 weken exclusief stage.